حداد عادل:انقلاب مشروطه در اوضاع اجتماعی ایران تاثیر گذار بوده است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'غلامعلی حداد عادل' روز شنبه در حاشیه رونمایی از نمایه 'انقلاب مشروطه 'در جمع خبرنگاران با تاكید بر اهمیت انقلاب مشروطه در جریان تاریخ افزود: ما چه به این ماهیت موافق باشیم چه مخالف باید بدانیم این جریان در وضع اجتماعی ایران تاثیرگذار بوده است .

رییس سابق كمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اگر بخواهیم با یك بصیرت تاریخی، تاریخ گذشته را مورد مطالعه قرار دهیم باید منابع عالمانه و دقیقی در این حوزه داشته باشیم .

حداد عادل با تاكید بر اهمیت اسناد در نگارش این نوع از دوران تاریخ توضیح داد: كاری كه موسسه نمایه در تولید این نرم افزار انجام داده مقدمه ای برای دسترسی محققان به اسناد تاریخ مشروطه است.

* بهترین كتابی كه خواندم ' قرآن ' بوده است

حدادعادل در پاسخ به پرسش خبرنگاری كه بهترین كتابی كه در طول عمر خود خوانده اید چیست؟،گفت: با توجه به اینكه 9 سال از عمر خود را صرف ترجمه این اثر كرده ام به نظر بهترین كتاب برای خواندن قران است .

* فضای مجازی سپهر تازه ای از زندگی در برابر انسان گشوده است

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مورد تبلیغ دین در فضای مجازی و مناسب با مباحث دینی و قرانی تاكید كرد: فضای مجازی سپهر تازه ای از زندگی را در برابر انسان گشوده است .

وی ادامه داد:تبلیغات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما این معدن تازه كشف شده و ذخایر زیادی در این زمینه وجود دارد كه به همت جوانان باید استخراج و ساخته شود.

* مجلس از تولید محتوا در فضای مجازی انجام می دهد

حداد عادل در پاسخ به پرسش ایرنا كه مجلس در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی چه حمایت هایی انجام می دهد؟ گفت : بیشترین كار مجلس در این زمینه اختصاص بودجه مناسب است، هر گاه پیشنهادی در این جهت شده مجلس از آن استقبال كرده است .

* خبرنگاران حقیقت را پاس بدارند

حداد عادل در پاسخ به پرسشی كه ارتباط با رسانه ها چگونه است و در آستانه روز خبرنگار چه توصیه ای به این قشر دارید؟ گفت: ارتباط با رسانه ها خوب است اما توصیه می كنم به همان اندازه كه خبرنگاران پاس آزادی می دارند حقیقت را پاس دارند، این شعاری است كه همواره به خبرنگاران توصیه می كنم.

نمایه انقلاب مشروطه امروز صبح با حضور غلامعلی حداد عادل و منصور واعظی دبیر كل نهاد كتابخانه های عمومی در شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد.

فراهنگ **1630**





:: برچسب‌ها: حزب , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: